Sjoukje en Quint op reis

Vooraf

Ik ga op reis en ik neem mee... Hoe een simpel spelletje voor kleuters ineens de nodige stress veroorzaakt. Heb je eenmaal besloten op reis te gaan, dan begint de ellende.
De voorbereiding van de een begint wat eerder dan die van de ander. En wanneer die 2 personen samen in 1 huis wonen, dan krijg je gedonder. Enfin, of je je rugzak nu 1 jaar van te voren koopt of 1 dag, feit blijft dat hij aangeschaft moet worden. Heb je eenmaal de uitrusting compleet, dan mag je weer opnieuw beginnen met sparen.

Tijdens de voorbereiding van onze reis stuitte wij op de nodige kwesties/ergenissen die wij het hoofd moesten bieden:

Kwesties
Object: 17inch laptop uit de steentijd. Zwaar.
Kwestie: 8 maanden meezeulen of niet?
Verdict: Rondvraag leidde tot 87x NEE en 1xJA. Quint zeult dus 8 maanden lang met een laptop door Azie.

Object: Wandelschoenen (van die echte lelijke).
Kwestie: Na de Teva's ook dat laatste restje ijdelheid overboord gooien?
Verdict: Het oog wil ook wat. Bergbeklimmen en jungletochten kunnen vast ook wel op sneakers of Teva's.

Object: Malaria tabletten. (Preventief medicijn met veel bijwerkingen).
Kwestie: Tropenziekte vs. krankzinnigheid?
Verdict: Gekozen voor duurdere variant die terplekke moet worden ingenomen. Optie tot uitstel van keuze genomen dus.

Ergernissen
Wat Jan Mulder kan, kunnen wij beter...
Een reis voorbereiden kost veel tijd, maar je weet waar je het voor doet, dat maakt het allemaal nog enigszins dragelijk. Toch zijn er bepaalde zaken die garant staan voor ergernis.

Object: Formulieren visumaanvraag Rusland, Mongolie en China.
Ergernis: Onduidelijkheid en tegenstrijdige adviezen van de reisorganisatie.
Gevolg: Gezelligheid troef in huize SQ.

Object: Ipad 2.
Ergernis: Volledige incompatibiliteit van Apple met de rest van de wereld. Het is schier onmogelijk om een Ipad in te richten zoals jij dat zou willen, zeker voor digibeten 1e klas zoals wij.
Gevolg: Hoop gevloek, gegoogle en gesms. Maar de Ipad is, wonder boven wonder, nog heel.

Object: UPC.
Ergernis: UPC opzeggen.
Gevolg: Nooit meer UPC.

Reacties

Reacties

Willemijn

hahhahahahaaaa, blijft jammer van die wandelschoenen hoor :)

Loes

Hoe herkenbaar.....!! :)
Quint, ik verheug me nu al op jouw reisverhalen! en Sjouk, chapeau voor de mooie layout (ik had ook niet anders verwacht... hahahaa)

Lenie

Ik wens jullie heel veel plezier en geniet, geniet , geniet. Ik ga jullie zeker volgen. Wij werken rustig (uuuhm) verder.
Super joh! :-)

Loes

Tuurlijk ga ik jullie volgen! De eerste blog is al leuk, kan me helemaal voorstellen hoe dat gaat thuis:)

Loes

En natuurlijk: heel veel plezier!!!

Martin & Solange

Helemaal super zoals jullie dit aanpakken. Ik ga jullie zeker volgen tijdens deze geweldige reis. Ben zeer benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken. Saai zal het zeker niet gaan worden hahaha. Veel plezier en lekker genieten ! Groetjes Martin & Solange.
p.s. Als jullie nog tijd hebben, kom ik zeker nog even langs voor jullie vertrekken

mama Loes

Na mijn krabbel om 12:32 zag ik dat "andere" Loes ook heeft gereageerd; ik zal verder wel even als "mama Loes" reageren. ....

Het begin is er......nu gaan we aftellen !!

Kasper

vreselijk! Hoe kun je nog zin hebben na zo veel ergenissen vooraf... Overdacht en besloten: "Ik doe geen wereldreis".
Zal jullie ergenissen blijven volgen.
Vergeet niet de paspoorten niet in te pakken....

Theo

De humoristische/cynische ondertoon bevalt me wel en dan zijn het nog maar de voorbereidingen. Dat belooft heel wat moois te worden....
Reistip: laat de "ergernissen" maar achter in Nederland en geniet met volle teugen samen!!! M.a.w. ik ben hartstikke jaloers.

leo en miep

geniet van het leven het duurt maar even; fijn dat jullie zo een reis kunnen maken;heel veel plezier en kom gezond weer terug.oma doei. opa wenst jullie een mooie reis, en geniet van de mooie natuur onderweg doei

Lieve neef en nicht,
Ik vind het nogal wat zo´n lange, lange reis. Maar ik hoop en verwacht dat jullie ernorm gaan genieten.
Wij gaan jullie zeker volgen!
Liefs van jullie allerliefste tante Pé, Jan, Kai, Anouk en Noud ;-)

Jasper & Mireille

Hey daar,
Wat een gedoe allemaal hé... Toch weten wij zeker dat jullie een geweldige tijd zullen hebben!! We houden alles in de gaten en zullen jullie zeker gaan volgen op deze weblog!! We zullen vast wel veel contacten!!Heel veel plezier!!
Liefs Jas en Mie

Mutti

O, help, mijn Söhnchen gaat enge dingen doen! Gelukkig heeft hij Sjouk bij zich voor het broodnodige tegenwicht.

jeannette/martin

Super dat we jullie kunnen gaan volgen vanuit de 'luie' stoel. Verheugen ons op de Qhandelingen en de daaropvolgende Sjouwikaanse oplossingen :-) Wat zullen jullie als mens groeien tijdens deze reis; zoveel ontmoetingen en ervaringen opdoen. Geweldig toch!
Heel veel plezier. Dikke xxx van ons.

Martijn en Lucia

Zijn de loney planets ook al beschikbaar voor op de Ipad
? Zou een hoop kilo's schelen.

Heel veel plezier en geniet van de reis.

martin/jeannette

Wie let er in China nou op Teva's of sneakers? Alleen als je niet mee kunt komen, wordt er iets over gezegd. En dan maakt het niet uit wat je draagt. Geniet er van! Ik zal er eentje op jullie insenqen en ledigen. (lol)

opa Ferry en Joke

Fantastisch wat jullie gaan "ondernemen". Hoe bedoel je: het is toch zeker vakantie vieren? Het wordt dus een ondernemende vakantie. Niet te krap!
Lieve kids wij wensen jullie een heel, heel fijne reis. Graag zullen wij jullie volgen. Pas goed op jezelf en geniet er met volle teugen van.

Jan van Berkum

Twee collega's op mijn school zijn 11 weken door Colombia, Peru, Chili en Bolivia getrokken.
Uit hun reisverslagen kun je allerleileuke ideeën halen voor jullie reis.
Via de volgende link kun je alvast wat inspiratie opdoen (als jullie tenminste Zuid-Amerka willen bereiken!)
http://www.leininzuidamerika.waarbenjij.nu/?page=message&id=3880636

Groetjes en vooral veel plezier,
Jan

Mutti

Nu zijn jullie eindelijk onderweg.....we hebben jullie met maar liefst 10 man vanmorgen op een kil Harderwijks station uitgezwaaid om kwart over 6. Als het goed is zitten jullie nu in Moskou. Heel veel succes! Liefs, Karin en Wybe

Theo & Loes

Strazdje! Kak dila? (hoe vind je die... haha) Een echt Russisch begin, toch?
De kop is eraf....nu kan het avontuur beginnen! Ontzettend veel plezier en geniet, geniet, geniet !!!
Pakka, lieve globetrotters van ons!

Jas & Mie

Nou dat afscheid viel toch best wel ff mee he??!! Vandaag een hele drukke en lange dag geweest.. Nu lekker in hotel in Moskou, even lekker relaxen en goed slapen!! Doe rustig aan en veel plezier samen! We contacten wel weer :D:D
Dikke kus van Jas en Mie!!

Monique

Haha en ik wou nog vragen wanneer jullie eigenlijk van plan waren te vertrekken. Met een paspoort en een creditcard kom je trouwens ook een heel eind. Veel plezier en kom niet te snel terug.

Djoeke

Gefeliciteerd broer! Wel raar dat je niet thuis bent op je 28e verjaardag. Nu wordt er niet gegourmet dit weekend en krijg ik geen hazelnoot-schuimtaart :( Een troost is dat jij het net als ik ont-zet-tend vreselijk vind dat je deze geweldige, burgerlijke, Hollandse verjaadagsbezigheden mist.

xx

Mutti

Ha zoon. Gefeliciteerd met je verjaardag van de hele family! We missen jullie wel hoor....

Ans en Harry

Hoi beide,
De kop is eraf en ik heb nu al genoten van de eerste verhalen. Leuke schrijfwijze en wij zullen jullie zeker volgen! Geniet ervan en maak vele, vele foto's!!!
Groetjes, Ans en Harry

Michèle

Van Klaas de link gekregen van jullie blog; ik ga die zeker volgen! Echt leuk om de verhalen te lezen. Ik wens jullie veel plezier en geniet van jullie reis.
Groetjes, Michèle

Mutti

Ik begrijp dat jullie nog wel wat aan jullie conditie kunnen verbeteren! Ik ben erg blij dat jullie niet zijn doodgereden in Ulaan Baatar. Blijf vooral goed naar links en rechts kijken bij het oversteken...... Heerlijk verslag, blijf schrijven! Liefs, Karin en Wybe

Ed van Velzen Zadkine Spnisse

Hallo wereldreizigers, Ik geniet van alle schitterende ervaringen die jullie meemaken.
Sjoukje in Sp'nisse missen we je toch nog steeds.
De dagelijkse ergernissen blijven gewoon bestaan.
Lichtpuntje voor 2012: In huize Jacqueline v. Leeuwen wordt een nieuwe wereldburger verwacht.
Ik wens jullie hele prettige kerstdagen en een verrassend nieuwjaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours