Sjoukje en Quint op reis

Terug in Nederland

Tja, daar zit je dan achter je laptop aan de keukentafel bij je ouders thuis. De eerste paar dagen is het mooi om iedereen weer eens te zien en je kunt en mag zo weer inschuiven in het leven wat je 8 maanden geleden hebt achtergelaten. Er lijkt vrij weinig veranderd, maar echt hetzelfde is het ook weer niet, alles lijkt wat bekrompen en benauwend. Ineens bepalen anderen voor jou wanneer er gegeten wordt, heb je ineens weer tijdstippen waarop je met mensen afspreekt en beginnen alle gespreken weer met ‘Nou, wat een weer vandaag hè?'

Onze reis lijkt ondertussen alweer iets uit een ander leven, we bladeren veel door het fotoalbum en dan zie je ineens weer waar je allemaal bent geweest. Op die momenten zelf daar is het allemaal niet zo bijzonder, je bent gewoon weer op je volgende bestemming en vanuit daar ga je vervolgens weer verder naar weer een volgende bestemming. Nu, achteraf, komt pas het besef dat je best een hoop bijzondere dingen hebt gezien en dan kriebelt het direct weer.

Laat het duidelijk zijn dat wij beide nog lang niet in staat zijn om weer 15u in een hobbelende bus te zitten, maar gewoon ‘daar zijn' (en vooral niet ‘hier zijn') klinkt wel alweer erg aanlokkelijk. Gelukkig zijn er nog voldoende bestemmingen over de wereld die wij nog nodig een keer moeten aandoen.

Enfin, wat valt er verder nog te vertellen over onze reis?

Zijn er nog spullen kapot gegaan/gestolen? Ik denk dat wij uiteindelijk niet mogen klagen met enkel een korte broek van mij die gestolen is uit m'n tas en een scheerapparaat dat helaas overleed tijdens een lange busreis. Ons fototoestel was al slecht en dat is er uiteraard ook niet beter op geworden. Al met al niks te klagen dus.

Tijd voor lijstjes!
Welnu, in de categorie ‘8 maanden lang voor niks mee rondgezeuld' op 1 de klamboe die we geen enkele keer hebben gebruikt. Op 2 vinden we de opvouwbare kussentjes en op een keurige 3e plek toch wel de malariatabletten die we 1 keer hebben ingenomen en daar zo beroerd van werden dat we nog liever malaria kregen.

Lekkerste eten:

Ergste busreizen:
1. Vientiane - Hanoi
2. Bagan - Inle Lake
3. Yangon - Chaung Tha Beach

Zo, dat was het dan. Ik ben uiteraard een heel ander mens geworden door deze reis. Zo eet ik geen vlees meer, mediteer ik geregeld en heb ik het materialisme helemaal afgezworen. Verder drink ik uiteraard geen alcohol meer, sojamelk is veel beter voor je, en wil ik binnenkort beginnen met gitaarlessen. Gelukkig steunt Sjoukje mij hier volledig in en vertrekken wij binnenkort, zonder spullen, naar een ashram in India om daar onze relatie met elkaar en de wereld om ons heen van een nog sterkere band te voorzien.

Wat een heerlijk weer hè, de afgelopen dagen!

S&Q.

Theo & Loes

Jammer dat dit al weer jullie allerallerlaatste verhaal van deze reis zal zijn, maar fijn dat jullie gezond en wel weer terug zijn!
En hoewel het best wel weer even wennen zal zijn....wij vinden het reuze gezellig jullie er "aan de keukentafel" bij te hebben hoor!
Aan het verzoek:"voorlopig even geen droge rijst, maar liever spinazie met gehaktballen" is al voldaan, S is sinds een week na thuiskomst al aan het werk, dus het inschuiven in het Hollandse leventje is al weer langzaam aan begonnen. Maar.....de mooie herinneringen blijven!!

Q, je verhalen waren echt een genot om te lezen
S, je fotoalbum is prachtig geworden!

Succes met alles wat jullie verder nog gaan ondernemen!

Miep en Leo 4 Juni 2012

Aan alles komt een eind dus ook aan de mooie verhalen van Quint, we hebben er van genoten,en dan nu de hollanse regels weer, wij wensen jullie sukses met jullie werkzaamheden.het beste doei

Tiara Tours