Sjoukje en Quint op reis

Las Vegas

Vanaf Paaseiland vlogen we terug naar Lima, waar we een nachtje zouden moeten overnachten om de volgende avond het vliegtuig naar Las Vegas te kunnen nemen. Waar ik ‘vliegtuig' zei, moet eigenlijk ‘vliegtuigen' staan, want het was nog een best wel helse trip eer we in Las Vegas waren...

Op het vliegveld van Lima werden wij opgewacht door onze ‘pick up' met een naambordje, dus wij voelden ons enorm belangrijk. Vanaf het vliegveld was het maar 5 minuten naar het hostel, maar daar hebben belangrijke mensen natuurlijk gewoon een pick up voor.
De volgende dag hebben we tot 19u in het hostel gewacht tot we weer terug moesten naar het vliegveld voor onze reis richting Las Vegas. Een paar maanden geleden hebben wij eens een keer een nacht op het vliegveld van Los Angeles moeten doorbrengen en dat doen we dus nooit meer.

Rond 22u vlogen wij van Lima naar Bogota, waar we fijn tot 6u 's ochtends mochten wachten op ons vliegtuig van Bogota naar San Salvador. Vanaf daar vlogen we vervolgens door naar Los Angeles waar we een vliegtuig naar Las Vegas moesten zien te vinden. Aangezien er 3 Zuid Amerikaanse vluchten nodig waren om ons van Lima naar Los Angeles te brengen hadden wij besloten om te wachten met het kopen van ons ticket LA-LV tot we daadwerkelijk op LAX waren, er kon immers zoveel misgaan in de tussentijd...

Er zijn een stuk of 7 maatschappijen die meermaals per dag van LAX naar LV vliegen en een ticket kost doorgaans zo rond de $70-80. Toen wij aankwamen op LAX zijn we dus naar de balie van Delta gelopen om een ticket te kopen voor de volgende vlucht met hen richting LV. ‘Dat kan meneer, dat wordt dan $398,72 voor 2 personen.'
Juist, U maakt een grapje zeker? Nee hoor, dit is ons last-minute-tarief.
En wij maar denken dat last minute wel eens goedkoop kon zijn...

Bij de balie van American Airlines kregen we hetzelfde tarief voorgeschoteld, maar toen de man zag hoe blij wij met dat tarief waren stelde hij voor onze tickets toe te voegen aan onze vorige tickets oid waardoor we $40.- per ticket bespaarde. Onze vluchten van Lima naar Los Angeles waren met Taca en die zaten in dezelfde ‘vliegcoalitie' als American Airlines, dus zodoende konden wij $80.- besparen. Vraag mij niet hoe het precies zit, maar onze tickets waren nu maar $316.-, dus dat besloten we maar te doen, we moesten immers toch in Vegas zien te komen. Best aardig van die man om met ons mee te denken, ons humeur was in ieder geval direct weer wat beter. Al blijft $158.- voor een vlucht van 50 minuten natuurlijk belachelijk.
Les: Voortaan kopen wij gewoon weer onze tickets online en van te voren.

Vanuit het vliegtuig zagen we even later alweer Las Vegas liggen, dat blijft toch elke keer weer een heerlijk gezicht. Waar in Azië Bangkok ondertussen als een 2e thuis is geworden, zo is Las Vegas dat voor ons aan deze kant van de wereld. Dit is ondertussen alweer de 4e keer dat ik hier ben en Sjoukje's 3e keer en het zal ook niet onze laatste keer zijn.

We zaten weer in hetzelfde hotel als 2 jaar geleden, maar tot onze verbazing bleek het zowaar gerenoveerd te zijn, de kamer zag er meer dan prima uit en we hadden nog uitzicht op ‘the Strip' ook. Sjoukje sprong onder de douche en ik rende naar mijn favoriete casino voor een potje bier en poker. Eenmaal daar vernam ik het trieste nieuws dat dit casino volgende week tegen de vlakte gaat om ruimte te maken voor het grootste reuzenrad ter wereld. Eeuwig zonde.

De volgende ochtend zaten wij al vroeg bij de Starbucks om te ontbijten met onze ontbijtcoupons à $9.- pp. Daarna gingen we snel de bus in richting het ‘Shopping Centre North' om na 8 maanden eindelijk nieuwe kleren te kopen.

De dag daarna gingen we opgedoft en wel naar een show van de illusionist Criss Angel. De show viel helaas nogal tegen, Criss Angel is een groot fan van Criss Angel en ondertussen valt hij het publiek lastig. Amerikanen vinden dat prachtig, wij wilde ons geld wel terug.

Vrijdag zou er een ‘grande opening' zijn van de Ralph Lauren winkel in het ‘Shopping Centre South' en daar zouden wij om 9u voor de deur gaan staan. Helaas moest Sjoukje die ochtend in haar eentje die kant op, want ik besloot te gaan pokeren/bierdrinken tot 6:15u in de ochtend om vervolgens ook nog uit het casino gegooid te worden omdat ik ‘too intoxicated was' en niet in staat was om 2,5u later alweer op te staan..... What can you do, this is Vegas.

Om 13u was Sjoukje alweer terug, de opening was een aanfluiting. De volgende dag zijn we toch weer die kant op gegaan voor ‘Las Vegas shopping nr2' en kwamen we toch weer met volle tassen terug.

De dag daarop zijn we 's avonds nog naar een show van Cirque du Soleil geweest over the Beatles. Deze show was gelukkig weer als vanouds erg leuk en het wordt nu zo onderhand wel erg lastig om bij een volgend bezoek nog een leuke show te bezoeken die we nog niet gezien hebben. Het valt niet mee om ons te zijn af en toe.

Onze 1 na laatste dag besloot Sjoukje dat ze toch nog niet genoeg geshopt had en dat de zusjes ook nog wel een cadeautje verdiende, dus ging zij nog maar een keer op pad en kroop ik maar weer aan de pokertafel.

Op onze laatste dag moesten we om 11u uitchecken en ons vliegtuig zou pas om 17:30u vertrekken. Vegas begon z'n tol weer te eisen; weinig slaap, veel alcohol, koude airco, warmte buiten, veel vet eten en overal muziek, geluiden en geschreeuw... We besloten de kamer maar bij te boeken tot 16u zodat we rustig konden wachten tot we naar huis mochten.

Onze backpacks vol met nieuwe kleren bleken bij het inchecken gelukkig niet te zwaar en zo konden wij 's avonds het vliegtuig in voor een laatste 11uur durende vlucht naar Frankfurt, richting huis. Dan is het ineens toch echt afgelopen.

Een na laatste verslag.

S&Q.

N.B.
- Ons hotel had een actie waarbij je elke dag voor gratis ‘iets' aan een rad mocht draaien.
- Wij draaiden telkens ‘Free drink', die we vervolgens wel met iemand konden ruilen voor ‘2 for 1 buffet' waardoor wij de hele week extreem goedkoop hebben gegeten.
- Ook draaiden wij een keer $75,- aan ‘free gambling credits'. Die kon je dan in de gokkast stoppen, waarna Sjoukje er keurig $70 uit wist te halen (gokken met gratis geld is best leuk).
- Hotdog-eet-wedstrijden zijn best wel heel grappig om te zien.
- In Las Vegas mochten we eindelijk, na 8 maanden, weer ‘gewoon' wc-papier doorspoelen!
- Wat een heerlijke stad.

Tiara Tours